Vilkår og betingelser for Orimono

Orimono

Mosegårdsvej 108
2820 Gentofte
Tlf: +4526390161
Mail: shop@orimono.dk
CVR: 22017241

Betaling

Orimono modtager online betalinger med VISA/Dankort, VISA, Mastercard, Mobilepay Online, PayPal.

Betaling vil først blive trukket fra din konto, når den fysiske varer afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle beløb er Danske kroner (DKK) og er inkl. moms.

Orimono benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol, hvilket betyder at dine data er sikre og ikke kan læses af udefrakommende.

Levering
Orimono ekspederer ordrer, der er på lager, inden for 1-3 hverdage. For ikke lagerførte varer er leveringstiden normalt 3-7 hverdage.
Varer sendes med Post Danmark, som almindeligt brev eller pakke.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i software, materiale og/eller fabrikation.

Reklamation vedrørende fejl og mangler skal meddeles Orimono i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max 2 månder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen.

Orimono vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden.
14-dages perioden begynder den dag ordren er leveret.
Fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Meddelelsen skal gives pr. mail på shop@orimono.dk
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Orimono
Mosegårdsvej 108
2820 Gentofte
mail: shop@orimono.dk

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Varens stand ved returnering
Du hæfter for forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik. Plomberinger må ikke brydes.

Hvis varen er prøvet ud over, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.
Det er op til Orimono at vurdere varens stand.

Refusion 
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Kunde- og privatlivspolitik
Vi videresender ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine oplysninger til andre. Oplysningerne er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplsyninger.

For at du kan indgå aftale med Orimono, har vi brug for følgende oplysninger:

  • navn
  • adresse
  • telefonnummer
  • email-adresse

Vi foretager registreringen med det mål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Orimono og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Orimono har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Orimono er: Sofie Storm Rasmussen

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Orimono har du altid ret til at gøre indsigelser mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i den forbindelse rettes til shop@orimono.dk.